Zielona Komunikacja
W kwietniu 2007 MPK Lublin Sp. z o.o. rozpoczyna kampanią promocyjną pod nazwą „Zielona Komunikacja”. Ma ona na celu promocję komunikacji zbiorowej ze szczególnym uwzględnieniem trolejbusów i autobusów korzystających z paliw alternatywnych, w tym z CNG i biopaliw.
Kampania zmierza do podniesienia społecznej świadomości na temat korzyści płynących z komunikacji zbiorowej i podniesienia jakości świadczonych usług w oczach mieszkańców Lublina, a tym samym ma polegać na wskazaniu szkodliwości zanieczyszczeń, hałasu i zbyt dużego natężenia ruchu wynikającego z nadużywania samochodu jako indywidualnego środka transportu w miastach.
Kampania ma na celu również podjęcie szerokich działań informacyjnych na temat polityki transportowej MPK Lublin Sp z o.o. jako uczestnika Planu Inwestycyjnego Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Na potrzeby kampanii „Zielona Komunikacja” MPK Lublin stworzyło stronę internetową www.zielonakomunikacja.lublin.pl, w celu propagowania podejmowanych przez nas działań i poszerzania świadomości proekologicznej mieszkańców Polski, poprzez wykorzystanie Internetu jako nowoczesnego źródła informacji i promocji.
19 kwietnia 2007 roku odbędzie się ogólnopolska konferencja „Komunikacja miejska warunkiem zrównoważonego rozwoju i konkurencyjności Lublina”. Jej głównym celem jest dyskusja na temat możliwości proekologicznych rozwiązań w transporcie miejskim. Adresatami niniejszej konferencji są miejskie przedsiębiorstwa komunikacyjne, lokalne władze, organizacje ekologiczne, środowisko studenckie jak również lokalne i branżowe media.
Więcej informacji na stronie: www.zielonakomunikacja.lublin.pl.
Lublin, kwiecień, 2007